Suomalaisen kirjailijan asiakaskokemusteos best seller kärkeen ympäri maailmaa

”Customer Experience 2 -kirja on loistava esimerkki uudesta normaalista”

Asiakaskokemuksesta kertova “Customer Experience 2” -kirja ampaisi heti julkaisunsa jälkeen globaalien myyntitilastojen kärkeen. Se nousi Amazonin best seller -listojen huipulle, sijoittuen ykköseksi mm. Customer Service- ja Consumer Behaviour -kategorioissa useissa eri maissa (esim. USA, UK, Kanada ja Ranska). Kirjan kirjoittajat ovat nyt Best Selling Author -bisneskirjailijoita kolmessa eri maanosassa.

Vastikään julkaistussa kirjassa kaksikymmentäneljä asiakaskokemuksen (Customer Experience, CX) ammattilaista jakaa omia ajatuksiaan, strategioitaan ja asiakasymmärrystään. Näitä maailmanluokan osaajien CX-periaatteita ja parhaita käytäntöjä seuraamalla lukija voi aikaansaada näkyviä vaikutuksia ja saada näkyvyyttä omassa bisneksessään. Kirja on täynnä kokemuksia asiakaspalvelun etulinjasta, oppeja ja arvokasta sisältöä kenelle tahansa, joka on kiinnostunut parantamaan organisaationsa tarjoamia asiakaskokemuksia.

Shiruten toimitusjohtaja, Sirte Pihlaja, on yksi kirjan kirjoittajista. Suomalainen asiakaskokemuksen ammattilainen on jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan vakuuttanut kuulijoitaan aidon, välittävän asiakasymmärryksen ja hyvien asiakaskokemusten merkityksestä bisnekselle ympäri maailmaa. Hänen intohimonaan on luovien menetelmien hyödyntäminen unohtumattomien asiakas- ja työntekijäkokemusten (Employee Experience, EX) luomisessa.

Siksi Pihlaja kirjoitti teokseen asiakaskeskeisestä kulttuurista korostaen leikin ja luovuuden roolia bisneksessä. Uudet tavat ajatella ja kehittää bisnestä ovat tässä ajassa hyvin tärkeä aihepiiri. Esimerkkicasena kirjoittaja esittelee LEGO® SERIOUS PLAY® – menetelmän, jonka LEGO kehitti aikanaan itseään varten, kun yrityksen piti uudistaa bisneksensä kokonaan selvitäkseen taloudellisesta syöksykierteestä, johon se oli ajautunut.

“Meidän jokaisen pitäisi löytää sisäinen lapsemme uudelleen, jotta voisimme toimia luovemmin, tarjota parempia asiakaskohtaamisia ja mahdollistaa yrityksemme kasvun. Tästä kriisistä ei ole muuta keinoa ulos kuin haastamalla itsemme ja toisemme ajattelemaan eri tavalla kuin aiemmin. Koska paluuta entiseen ei ole, pitäisi riittää uskallusta heittäytyä ‘uuteen normaaliin’ ja etsiä uusia tapoja tuottaa entistä parempia kokemuksia ja tuloksia”, Pihlaja rohkaisee kaikkia.

“Kirjan syntyprosessi on todella hyvä esimerkki juuri tällaisesta ajattelusta. On selvää, että myös luovaa työtä tullaan jatkossa tekemään yhä enemmän globaalisti ja monella aikavyöhykkeellä. Meitä oli yhteensä 24 CX-ammattilaista kirjoittamassa tätä kirjaa, viidestä eri maanosasta. Siitä huolimatta onnistuimme kokoamaan ajatuksemme yhteen runsaassa kuukaudessa. Tiimi teki valtavan yhteisen ponnistuksen auttaaksemme muita asiakaskokemuksen parissa työskenteleviä tässä hetkessä – ja kirjasta tuli vielä suuri menestys maailmalla”, iloitsee Pihlaja.

Asiakaskeskeiseen organisaatiokulttuuriin liittyvien aiheiden ohella kirjoittajat avasivat näkemyksiään mm. organisaation oppimiskyvystä ja vastuunotosta, asiakasymmärryksestä, asiakaskokemuksen suunnittelusta ja kehittämisestä, asiakaskokemusten mittaamisesta ja ROI:sta sekä CX-strategioista. Kaikki nämä teemat ovat kriittisiä, kun yrityksestä halutaan tehdä aidosti asiakaskeskeistä ja rakentaa sen kasvua kestävältä pohjalta.

“Tämä kirja ei olisi voinut ilmestyä osuvampaan aikaan. COVID-19 haastaa jokaisen bisneksen keskittymään kaikkein tärkeimpään elinehtoonsa – miten rakennetaan ja ylläpidetään positiivisia asiakassuhteita. Kirjailijat edustavat autenttisia näkemyksiä ja näkökulmia, jotka perustuvat heidän pitkään käytännön kokemukseensa alalta. Lukija voi luottaa saavansa hyviä neuvoja, sillä oppaina toimivista kirjoittajista jokainen on todentanut asiakaskokemuksen ammatillisen osaamisensa, toteaa Greg Melia, yli 80 maassa toimivan Customer Experience Professionals Associationin (CXPA), asiakaskokemuksen ammattilaisyhteisön toimitusjohtaja.

– – –

Customer Experience 2 -kirja on nyt saatavilla Amazonista Kindle-versiona ja heinä-elokuun vaiheessa myös printtiversiona.

UK

Sirte Pihlaja (CCXP, Trained Facilitator of LEGO® SERIOUS PLAY®) työskentelee toimitusjohtajana Suomen ensimmäisessä asiakaskokemuksen suunnittelutoimistossa, Shirutessa. Hän on kansainvälistä mainetta niittänyt CX- ja EX-asiantuntija, valmentaja, keynote-puhuja, suunnittelija ja strategisti, jolla on yli 25 vuotta kokemusta isojen konsernien ja tunnettujen brändien neuvonantajana toimimisesta eri toimialoilla ja useissa eri maissa. Hän vetää CXPA Finlandin toimintaa, on CXPA:n International Advisory Committeen jäsen ja yksi CXPA:n perustajajäsenistä. Pihlajalle myönnettiin CCXP-sertifikaatti (Certified Customer Experience Professional) yhtenä ensimmäisistä koko Euroopassa. CX2 on hänen toinen asiakas- ja työntekijäkokemuksiin liittyvä kirjansa. Silloin kun Sirte ei ole ohjaamassa asiakkaidensa leikkiä LEGOjen maailmassa, hän vie asiakaskokemusta eteenpäin Pohjoismaissa ja ympäri maailmaa, ollen tuttu kasvo esim. kansainvälisten CX-arvokisojen tuomaristoissa ja seminaarilavoilla. Pihlaja valittiin juuri yhdeksi TOP 150 Global Customer Experience Thought Leader -ajatusjohtajista. Aiemmin hänet on palkittu CXPA:n Extra Mile Awardilla.

Shirute (shirute.fi) on Suomen ensimmäinen asiakkuuskokemusten johtamiseen keskittyvä suunnittelutoimisto. Customer Experience Path® on Shiruten omistama rekisteröity tavaramerkki. Olemme kansainvälisen CXPA-organisaation (Customer Experience Professionals Association) perustajajäsen.

TosiLeikki® – CX Play® on Shiruten kehittämä uusi luova ja ketterä tapa liiketoiminnan ja asiakaskokemusten kehittämiseen. Sen avulla saadaan syvennettyä keskusteluja, nopeutetaan suunnittelua ja tuotetaan parempia tuloksia. Taustalla on LEGO:n alunperin itselleen suunnittelema LEGO® Serious Play® -menetelmä ja materiaalit.

Kiinnostuitko?

Yhteystiedot liittyen haastattelupyyntöihin, kirjan arvostelukappaleisiin ja puhujakyselyihin:

Sirte Pihlaja
CEO, Customer Experience Optimiser, CCXP, Trained LEGO® Serious Play® Facilitator
Shirute Oy
GSM +358 50 5700 190

Pressikuvat:

Lisätietoja:
www.shirute.fi
www.cxplay.fi

Suomalaisen kirjailijan asiakaskokemusteos best seller kärkeen ympäri maailmaa

Asiakaskokemuksesta kertova “Customer Experience 2” -kirja ampaisi heti julkaisunsa jälkeen globaalien myyntitilastojen kärkeen. Se nousi Amazonin best seller -listojen huipulle, sijoittuen ykköseksi mm. Customer Service- ja Consumer Behaviour -kategorioissa useissa eri maissa (esim. USA, UK, Kanada ja Ranska). Kirjan kirjoittajat ovat nyt Best Selling -bisneskirjailijoita kolmessa eri maanosassa. Shiruten toimitusjohtaja, Sirte Pihlaja, on yksi kirjan kirjoittajista. Hän kirjoitti teokseen asiakaskeskeisestä kulttuurista korostaen leikin ja luovuuden roolia bisneksessä.

Kiinnostuitko?

Tarvitseeko yrityksesi pientä kunnonkohotusta asiakaskohtaamisten johtamisessa? Me valloitamme sydämiä ja
teemme asiakkaistasi onnellisia. Osaamme herättää asiakkaassasi tarpeen ostaa, sitoutua ja
suositella! Lähdetään yhdessä juoksemaan yrityksesi maailmankartalle.

MYYNTI

sales (at ) shirute.com